Du kan sikre kvalitet og fremdrift i dit projekt ved at undgå de to mest typiske udfordringer:
- Den tilgængelige interne projektleder har ikke tid til at varetage projektet lige nu
- De relevante kompetencer og erfaringer er ikke tilgængelige internt
Det viser vores erfaringer fra de seneste 20 projekter, hvor vi har hjulpet danske og internationale virksomheder med interim projektledere.
Hvorfor er nogle interne projektledere ikke succesfulde?
Den interne projektleder er måske ikke klar på det optimale tidspunkt, som typisk er: lige nu.
Og de besidder måske heller ikke de rette kompetencer:
- Relevant faglighed og erfaring
- Den nødvendige erfaring fra tilsvarende projekter og/eller projektledelsescertificering
- Fokus på eksekvering så resultatet af projektet høstes hurtigere
Lean organisationer har ikke folk i overskud
Den interne projektleder kommer fra den eksisterende organisation, og da virksomheder i dag er stærkt trimmede, har man sjældent en optimal profil, som er klar netop nu.
Derfor bliver projekter, hvor projektlederen ikke har den rette erfaring, ofte forsinket eller gennemført med et kompromis på kvaliteten.
Fælles for det seneste års projekter, som vi har leveret projektledere til, har været at:
- Projektlederne kunne træde til med det samme
- De kom med dyb, relevant faglighed, projektledelsescertificering og erfaring fra lignende projekter
- De har implementeret forandringer i organisationerne og skabt resultater, og de har sikret vigtige konkurrencefordele for virksomheden
Projektledere er en vigtig ressource i alle brancher
Det seneste år har Nexus leveret mange projektledere på tværs af brancher – blandt andet til:
- Fødevarer
- Teknologi
- Service
- Offentlig service
- Forsyningsselskaber
- Danske datterselskaber til internationale virksomheder – og vice versa i udlandet
- Oplevelsesøkonomi
Projekternes karakter og indhold varierer, men kvalitetskravet er fælles
Det kan kun lade sig gøre at servicere så mange forskellige projekter og virksomheder, fordi vi har en stærk proces og en database med 7000 danske Interim Managers.
Typiske projekter gennemført med en Nexus projektleder:
- Integrere opkøbt virksomhed
- Implementere nordisk lønsystem
- Omorganisere produktion mellem de nordiske lande
- Digitalisering af LEAN-optimerede analoge processer
- Organisatorisk transformation
- Procesoptimering inden for supply chain
- Flytte produktion fra Danmark til et østeuropæisk land
- Etablere ny produktionslinje med ny teknologi
Har du et projekt på vej?
Står du med et forretningskritisk projekt, og overvejer hvordan du sikrer fremdrift og kvalitet? Med en Nexus projektleder er du sikret en Interim Manager, som har:
- Relevant faglig erfaring
- Projektledelsescertificering
- Erfaring fra tilsvarende projekter
- Fokus på eksekvering og implementering
Ring til os på 70 22 65 55, og fortæl kort om dit projekt, så kan vi give et bud på, hvordan en Interim Manager kan eksekvere det.
Eller skriv til nexus@nexus-interim.dk, så kontakter vi dig.