Virksomheden
Vores kunde er en større virksomhed i Nordsjælland. Virksomheden er en vigtig spiller på sit marked i Danmark. Virksomheden beskæftiger ca. 1500 medarbejdere. Der er tale om en virksomhed på vej gennem en omfattende forandring. Det er for virksomheden vigtigt konstant at udvikle og effektivt drifte sin teknologiplatform for at levere den bedst mulige service til kunderne kombineret med en effektiv drift. I forbindelse med en fratrædelse er der opstået et behov for en interim CTO/CIO til at varetage dette ansvar, indtil den rette langsigtede løsning er blevet rekrutteret og mobiliseret.

Opgaven      
Interim CTO/CIO bliver en del af virksomhedens topledelse med reference til CEO og får ansvaret for en organisation på omkring 150 medarbejdere. Udover egne ansatte trækker man på en række eksterne partnere og outsourcing leverandører.

CTO/CIO har ansvaret for løbende udvikling, vedligeholdelse og eksekvering af virksomhedens IT-strategi, som skal understøtte driften gennem løbende forbedringer af systemer og platforme.

Der er tale om en organisation i forandring, som kræver en synlig ledelse, som klart kan kommunikere retning og mål samt drive forandringer.

Ansvaret vil omfatte:

  • Vision og strategi for IT-området
  • Digital teknologianvendelse for at sikre forbedret effektivitet og service, herunder introduktion af nye teknologier
  • Planlægning og anvendelse af ressourcer
  • Udvikling og drift af systemer og platforme, løbende forbedringer
  • IT-support og understøttelse af forretningen
  • Ledelse og udvikling af områdets medarbejdere
  • IT-områdets samlede økonomi

Kandidaten       
Til opgaven søger vi en erfaren CTO/CIO med solid erfaring og dokumenterede gode resultater fra en lederstilling stilling i en tilsvarende kundefokuseret virksomhed, herunder

  • Stærk IT/teknologisk baggrund og erfaring
  • Stærk personale- og forandringsleder
  • Erfaring fra ledelse af teknologi/IT-afdeling med såvel interne som eksterne ressourcer
  • Erfaring fra ledelse af digitalisering og forretningsudvikling i samarbejde forretningen
  • God forretningsforståelse

Den rette kandidat har formentlig en IT-teknisk uddannelsesmæssig baggrund, gerne kombineret med supplerende kommerciel/ledelsesmæssig efteruddannelse.

Start dato: Medio August
Varighed: 6 måneder
Lokation: Nordsjælland

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver

Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, til at levere funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores hjemmeside med vores partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse, som muligvis kan kombinere dem med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Klik her for at få adgang til vores cookie-politik.

Manage your cookie-settings

Nødvendige cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data