Virksomheden
Vores kunde er det danske datterselskab af en international virksomhed, som udvikler, producerer og installerer tekniske kommunikationsløsninger på projektbasis. Virksomheden betjener sig en del af underentreprenører, som varetager de simplere dele af aktiviteterne. Virksomheden har en meget stærk status på sit område i Danmark og har p.t. meget travlt med at løse opgaver, blandt andet i Østjylland. For at kunne varetage en effektiv ledelse og styring af den aktuelle projektportefølje, har virksomheden behov for at supplere sin projektledelseskapacitet med en Interim Projektleder.
Opgaven
Projektlederen får et selvstændigt ansvar for et antal individuelle kontrakter omfattende gennemførelse og endelig afslutning samt afregning, herunder:
- At være overordnet projektleder på opgaven
- Daglig ledelse af projektorganisationen, som omfatter både interne ressourcer og underentreprenører
- Løbende dialog med og rapportering til kunden, herunder afstemning af forventninger, processer, kvalitet og økonomi m.m.
- Styring af projektets fremdrift, kvalitet og økonomi, så det gennemføres i overensstemmelse med planer og budgetter
- Intern rapportering vedrørende tid, kvalitet og økonomi
- Kommunikation og stakeholder management, såvel internt som eksternt
Virksomheden har interne projektmodeller og veludviklede processer til styring og gennemførelse af projekter.
Kandidaten
Interim Manageren skal have adskillige års erfaring som projektleder for tilsvarende projekter indenfor el-teknik, fiberprojekter eller lignende. Der er ikke krav om en stærk teknisk kompetence på området, men hands-on praktisk projektledelseserfaring.Den rette kandidat har:
- Solid erfaring som teknisk og kommerciel projektleder
- God forretningsmæssig forståelse
- Godt kendskab til kontraktforhold, helst AB92/AB18
- Gode kommunikationsegenskaber, herunder stakeholder management
- En struktureret tilgang til tingene og er i stand til at holde mange bolde i luften
- Hands-on
Projektlederen behøver ikke at være certificeret, men certificering vil være en fordel. Kendskab til projektmodeller og -værktøjer.
Den rette kandidat har formentlig en teknisk uddannelsesbaggrund. Det er et krav, at kandidaten kan begå sig på både dansk og engelsk, i tale såvel som i skrift.
Opstart: Snarest muligt
Varighed: 4-6 måneder
Geografi: Østjylland
Er du interesseret i opgaven – send en mail til info@nordicinterim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.