Nordic Interim søger på vegne af BHS Logistics en erfaren og forretningsorienteret CFO, der motiveres af at tage aktiv del i en spændende vækstrejse. Du får en central rolle i en moderne og ambitiøs logistikvirksomhed, hvor samarbejde, ledelse og strategisk udsyn går hånd i hånd med eksekvering og målbare resultater.

Lidt om virksomheden
I rollen som CFO får du stor mulighed for at sætte et markant aftryk, både som medlem af direktionen og i den daglige drift, i en virksomhed med stærke værdier og høj faglighed.

BHS Logistics er en velkonsolideret aktør inden for transport- og logistikbranchen med hovedkontor i Køge. Virksomheden befinder sig i en markant vækstfase og arbejder målrettet mod ambitiøse mål – ambitioner, som den nye CFO får en central rolle i at omsætte til konkrete og målbare resultater.

Du får reference til virksomhedens CEO og bestyrelse, og dit ansvarsområde omfatter økonomi, HR og indkøb samt ledelse af større, tværgående projekter og forretningsoptimering. Med base i Køge får du ledelsesansvaret for tre mellemledere og ca. 20 medarbejdere.

Med en stærk position i markedet og en organisation i konstant udvikling får du en unik mulighed for at præge både struktur, kultur og retning i tæt samarbejde med CEO og bestyrelse.

For at få succes i rollen
Du bliver en aktiv medspiller i den videre udvikling af forretningen og får en bred og central rolle i at drive den strategiske og finansielle retning for virksomheden. Du vil være med til at definere og implementere overordnede strategier og sikre, at de afspejles i den økonomiske styring. Det indebærer det samlede ledelsesansvar for økonomifunktionen, hvor fokus ligger på budgettering, likviditetsstyring og profitabilitet. Samtidig bliver du ansvarlig for udarbejdelse og præsentation af beslutningsgrundlag og rapportering til bestyrelsen, herunder centrale nøgletal og økonomiske resultater.

Du kommer til at sætte rammerne for lønsomheds- og omkostningsanalyser og vil fungere som en tæt og naturlig sparringspartner for den øvrige ledelse. Derudover får du ansvar for at håndtere større kapitalinvesteringer og sikre, at forventede gevinster og afkast realiseres.

Du vil også spille en aktiv og synlig rolle i virksomhedens tværgående optimeringsprojekter og udviklingsinitiativer.

Din profil
Du har solid erfaring som CFO i en mellemstor eller større virksomhed, gerne med en international dimension eller koncernstruktur. Du forstår kompleksiteten i en forretning med mange daglige transaktioner og evner at skabe struktur, transparens og retning i en organisation i rivende udvikling.

Vi forestiller os, at du har:

  • En relevant uddannelsesbaggrund, f.eks. HD(R), cand.merc.aud. eller lignende.
  • Et stærkt fundament i den finansielle værdikæde, fra bogholderi og regnskab til strategisk økonomistyring.
  • Et indgående kendskab til og erfaring fra transport og logistikbranchen i Danmark og udlandet.
  • Dokumenteret erfaring i at lede ledere og udvikle en organisation med fokus på både drift og transformation.
  • Et indgående kendskab til controlling, herunder cost controlling og investeringer.
  • Tidligere erfaring med også at have ansvar for HR, IT og indkøb som CFO er en fordel.
  • Du er både strategisk og analytisk stærk, og samtidig operationel og tilgængelig i hverdagen. Du tager naturligt ansvar, er tydelig i din kommunikation og skaber følgeskab med respekt, retning og nærvær.
  • Du er flydende i dansk og engelsk, både skriftligt og mundtligt.

Er du interesseret?
Har du spørgsmål, som ikke er besvaret i opslaget, er du meget velkommen til at kontakte Jette Kragh på telefon 2963 2136. Send os dit CV via nedenstående link – vi afholder samtaler løbende.

ANSØG