På vegne af vores kunde, der målrettet har fokus på miljøet og fremtiden, søger vi en dynamisk og handlekraftig CFO, til at varetage ansvaret for den daglige drift og udvikling af virksomhedens regnskabs- og økonomifunktioner. Virksomheden beskæftiger cirka 300 medarbejdere og opererer med små og store private virksomheder, kommuner og statslige ministerier og institutioner. Den er et datterselskab af en større Tysk virksomhed, hvorfor du også skal referere til den tyske bestyrelse.
Opstart: 7. oktober 2024
Varighed: 11 måneder
Sted: Storkøbenhavn
Den nye CFO tiltræder i 2025.
Opgaven
Deres nuværende CFO fratræder i starten af det nye år efter lang tid i virksomheden og vil hjælpe med årsregnskabet for 2024. Samtidig går regnskabschefen på barsel i 12 måneder, hvilket gør det vigtigt, at du fokuserer på drift, herunder budgetter, likviditetsforecast samt måneds- og årsregnskaber. Projekter er også en del af dagligdagen i en virksomhed under dynamisk udvikling.
Med reference til deres CEO samt tyske bestyrelse vil du have en hverdag på kontoret i Storkøbenhavn. De sidder i åbent landskab, dog har du eget kontor.
Derudover vil dine opgaver bl.a. være:
- Ansvarlig for løbende samt årlig revision, herunder udarbejdelse af afstemninger, kvalitetskontrol af øvrigt materiale samt planlægning og sparring med revisionsteamet.
- Udarbejdelse af budgetter, herunder føre kontrol med anvendelse af budgetmodeller, fastlæggelse af budgetforudsætninger og styring af selve budgetprocessen
- Løbende udarbejdelse af likviditetsforecast, herunder opfølgning på tidligere forecast og vurdering af likviditetsbehov
- Kontrol med korrekte indberetninger – Herunder moms og diverse indberetninger til Danmarks statistik mv.
- ESG-rapportering og sikre at virksomheden lever op til CSRD krav
- Ansvarlig for forsikringsaftaler primært via samarbejde med forsikringsmægler, samt ledelse af 1 medarbejder til behandling af skadesanmeldelser
- Ansvarlig for øvrige koncernrapporteringer og compliance i organisationen
Du vil have personaleansvar for regnskabsafdelingen hvor de sidder 4 medarbejdere. Her sikrer du en korrekt og smidig månedsluk proces. Desuden at der er et tilfredsstillende arbejdsmængde/pres for alle i afdelingen.
Din faglige profil
For at få succes i rollen søger vi en CFO med en HD, kombineret med relevant erhvervserfaring, eller Cand.merc.aud eller lignende.
- Minimum 4 års erfaring fra revisions- eller controllerjob med ledelseserfaring
- Regnskabsforståelse herunder kendskab til cost allocation
- Grundlæggende kendskab til årsregnskabsloven herunder mulige regnskabsprincipper
- Forståelse for budgetter og likviditetsforecast
- Grundlæggende kendskab til moms og skat
- Kendskab til analyseudarbejdelse samt forståelig præsentation
- Virksomhedssproget er dansk og engelsk og tysk er et plus.
Din personlige profil
En løsningsorienteret og energisk leder, der er synlig og robust, med stærke kommunikative evner, som kan begå sig på alle niveauer. Du motiverer dine omgivelser, alt imens du har en positiv og humoristisk tilgang til arbejdet.
- Du trives i hektiske miljøer og formår at have overblik over mange opgaver på én gang
- I stand til at balancere strategisk arbejde med en hands-on tilgang.
- Dygtig kommunikator og evner at skabe følgeskab