Er du en controller, som vil gøre en forskel?

Sclerose er en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom, der rammer stadig flere danskere. Men der er håb for at styrke forskning og patienthjælp, når der er styr på pengene i takt med vi modtager stadig flere donationer fra danskerne. Da vores controller har fået job som økonomichef i en anden patientforening, søger vi en controller til en spændende og meningsfuld stilling.

Start dato: Hurtigst muligt
Varighed:
Fast stilling
Område:
Valby

Lige nu er der mere end 18.000 mennesker med sclerose i Danmark, og antallet er næsten fordoblet de sidste 20 år. Tallet stiger, men ingen ved hvorfor. Scleroseforeningen, som er en af landets mest anerkendte patientforeninger, har brug for en dygtig controller til at holde styr på en årlig omsætning på over 200 mio. kr. i foreningen, de 43 lokalafdelinger, de 2 sclerosehospitaler og Dronningens Ferieby.

Dine opgaver
Med reference til administrationschefen får controller bla. ansvar for at:

  • Udarbejde budgetter, prognoser og økonomirapportering i øvrigt til ledelse og bestyrelse.
  • Vedligeholde og udvikle økonomisystemet Business Central og ledelsesinformation i Power BI.
  • Udarbejde økonomiske analyser, nøgletal mv.
  • Optimere, automatisere og standardisere forretningsgange og processer.
  • Fordele fællesomkostninger på relevante organisatoriske enheder og projekter.
  • Udarbejde årsregnskaber i samarbejde med revisionen.
  • Administrere projekter i samarbejde med de projektansvarlige.

Faglige kvalifikationer
Vi leder efter en controller med en økonomifaglig uddannelse som cand.merc., HD, cand.polit. eller lignende og som besidder flest mulige af følgende kompetencer/erfaringer:

  • Business/finansiel controlling gerne fra virksomheder med lignende økonomiopgaver.
  • Ledelses- og månedsrapportering, analyser, nøgletal, budget, prognoser mv.
  • Regnskaber og gerne praktisk erfaring eller indsigt i bogholderiopgaver.
  • Projektøkonomi og -regnskaber, herunder løbende opfølgning og dialog med projektledere.
  • Optimering og digitalisering af økonomiprocesser.
  • Erfaring med BI og ERP-systemer, gerne Dynamics Business Central og Power BI.
  • Gode generelle IT-kundskaber.

Den rette person til jobbet
Da du får bred en opgaveportefølje og har stor kontaktflade internt og eksternt, må du gerne være:

  • Serviceminded, konstruktiv og pragmatisk.
  • Teamplayer med stærke samarbejdsevner og som tager ansvar.
  • Analytisk, struktureret, grundig med styr på detaljen.
  • Selvkørende og proaktiv – tager selv initiativer, planlægger og prioriterer.
  • Vedholdende med god forretningsforståelse og med fokus på effektivitet.

Du tilbydes
Du vil være tæt på de forretningsmæssige beslutninger og få en stor kontaktflade til interne og eksterne samarbejdspartnere i en virksomhed med højt til loftet samt en relativ ung og stærk teamånd. Du vil få ansvar og medbestemmelse i en åben og rummelig kultur bestående af meget professionelle og engagerede kollegaer.

Vi tilbyder en afvekslende hverdag med spændende opgaver og stor fleksibilitet, herunder med gode muligheder for at arbejde hjemmefra.

Løn efter kvalifikationer, en god pensionsordning og 6 ugers ferie. Attraktive personalegoder som betalt frokost, sundhedsforsikring, mobil, internet mv.

ANSØG

OM SCLEROSEFORENINGEN
Scleroseforeningens sekretariat holder til i nye, flotte lokaler i det centrale Valby. Vi er 100 medarbejdere, hvor 65 arbejder i Valby. Tonen er uformel med stor fleksibilitet og selvstændighed i tilrettelæggelsen af vores arbejde, og vi gør meget for at sikre god trivsel. Samtidig har vi både fagligheden og hjertet med i sagen – og derfor tager vi det personligt, når vi arbejder for en verden uden sclerose og for at forbedre vilkårene for de mennesker, som lever med sygdommen.