Vi søger en faglig ansvarlig og dygtig Interim Økonomichef, som kan overtage ansvaret for økonomi og IT– er det dig? Har du mod på at lande flyvende og bl.a. overtage et ERP implementeringsprojekt der skal GO LIVE snart, så er dette en spændende opgave. Du får brug for din brede viden, og skal fungere som Interim Manager, i tæt samarbejde med virksomhedens øvrige organisation.

Start dato: Snarest muligt
Varighed:   6 måneder
Område:    Vestjylland

Virksomheden
Et moderselskab, der siden etableringen i starten af 80’erne har udviklet sig til én af Nordeuropas førende producenter.  Gruppen beskæftiger ca. 250 medarbejdere. Virksomheden har hovedsæde i Jylland og et datterselskab i Asien, hvor de producerer et bredt varesortiment til kunder i hele verden. Herudover er der en specialiseret unit i Sverige.  Virksomhedens produkter omfatter 20.000 + part numre.

Virksomheden omsætter for ca. kr. 150 mio. og har haft et stigende overskud gennem mange år.

Med reference til virksomhedens CEO, bliver dit ansvar at sikre varetagelsen af økonomiafdelingens opgaver samt sikre kvalitet i den daglig bogføring, månedsrapportering og gerne med henblik på implementering af IT-værktøjer, robotics mv. som kan hjælpe med optimering af afdelingen.

Dit primære ansvar vil være:

  • Ansvar for økonomiafdelingen i DK og SV
  • Coaching og udvikling af selskabernes økonomifunktion på fagligt og strategisk plan
  • Udarbejdelse af måneds- og årsafslutninger
  • Budgetlægning og udarbejdelse af forecasts
  • Planlægning og drift af optimeringsprojekter, fx nye måder at lave dataudtræk på til brug for kolleger i virksomheden
  • IT
  • HR og administrative opgaver

Dit kortsigtet ansvar er følgende opgaver:

  • Varetage styringen af alle økonomirelaterede opgaver i forbindelse med implementering af nyt ERP-systemet MONITOR i Danmark (fra XAL).
  • Troubleshooting i forbindelse indkøring af MONITOR
  • Sikre slutbalance i XAL bliver til åbningsbalance i MONITOR.
  • Støtte og aflaste økonomiassistenten med daglige opgaver indenfor bogføring, betalinger, analyser og lønadministration.
  • Controlling af regnskaber, primært Danmark, men også Sverige og Asien
  • Efterfølgende overtages månedsrapportering for det svenske selskab fra den tidligere økonomichef, for at sikre indsigt i praksis fra XAL
  • Når der er ressourcer og MONITOR kører, arbejdes der videre med at overtage månedskonsolidering og budgetteringsprocessen. 

Du får en meget hands-on rolle for hovedselskabet, hvor du, sammen med den dygtige økonomiassistent, står for blandt andet analyser, bogføring, betalinger og lønadministration.

Kompetenceprofil

Den rette kandidat har formentlig en uddannelsesmæssige baggrund på kandidatniveau indenfor økonomi (Cand. Merc. (Aud.), HD (R) eller lignende).

Derudover:

  • Minimum 10 års erfaring som regnskabschef eller økonomichef fra mellemstor produktionsvirksomhed
  • Arbejdet med måneds- og kvartalsrapportering samt regnskabsaflæggelse
  • Vil bidrage med din hands-on erfaring
  • Tager ansvar af controlling af varelager og vareforbrug
  • Produktionscontrolling
  • Kendskab til XAL og Monitor er et plus
  • Erfaring med procesoptimering og digitalisering af processer
  • Kan begå dig på dansk & engelsk i skrift og tale

Personprofil

Du har lederevner og er god til at sikre et tæt samarbejde på tværs af afdelingerne, både internt som eksternt. Du inspirer og motiverer medarbejdere, kolleger og eksterne samarbejdspartnere på en naturlig og omgængelig måde.

Desuden er du:

  • Empatisk og tilgår rollen med stor ydmyghed
  • Resultatorientering med forståelse for sammenhænge og processer
  • Konstruktiv og pragmatisk anlagt, med stærkt drive og handlekraft
  • Nærværende og en god kommunikator, som formår at begå sig på alle niveauer
  • Selvkørende og proaktiv – tager initiativer, planlægger og prioriterer.
  • Villig til bade at arbejde på det strategiske niveau og meget hands-on med de daglige opgaver.

ANSØG