På vegne af vores kunde, en større finansiel virksomhed i Storkøbenhavn, søger vi en visionær, målrettet og forretningsorienteret Solution Manager, der har stærk forretnings- og procesforståelse inden for IT-området, og som desuden har solid erfaring med ledelse og projektledelse. En spændende mulighed, hvor opgaven bliver at sikre en stabil drift og med fortsat fokus på udviklingsprojekter.
Opstart: 15. december 2022
Varighed: 4 måneder med mulighed for forlængelse
Sted: Storkøbenhavn
Opgaven
Den nuværende Solution Manager for Omnichannel er blevet forfremmet, og indtil en ny er rekrutteret og mobiliseret ønskes en Interim Manager. Med reference til Head of Omnichannel, vil opgaven være at varetage det ledelsesmæssige ansvar for denne del af organisationen, der i dag består af ca. 30 FTE. Dette med formålet at bringe organisationen godt igennem lederskiftet. Fokus vil være på synlig og nærværende ledelse af teamet, projekt facilitering og eksekvering, samt opfølgning på incidents- og rapportering af disse.
Derudover er ansvaret:
- Organisering, bemanding og ressourceplanlægning
- Daglig dialog med teamet og rammesætning af opgaver
- Struktureret opfølgning og afrapportering på performance og mål
- Opfølgning på rekruttering og medarbejdertrivsel for eget område
- Opretholdelse af et højt complianceniveau og bidrage til at forretningsgange for området er opdaterede og benytter koncernens skabeloner for forretnings- og arbejdsgange, samt sikre at disse er i overensstemmelse med koncernens “Standard for forretningsgange”
- Eksekvering og opfølgning på igangværende workstreams (produkter, services og krydsfordele)
- Sikre stabil drift af Omnichannel, så området leverer services på et højt kvalitets- og serviceniveau, samtidig med at relevante KPI’er og opstillede performancemål indfries
Faglig profil
Til opgaven søger vi en Interim Manager med stærke ledelseskompetencer, samt erfaring med personale- og forandringsledelse. Desuden er erfaring med projektledelse, og evnen til at gennemføre og forankre initiativer en fordel. Den rette kandidat har derudover:
- Relevant uddannelse på kandidat- eller HD-niveau, samt min. 5 års relevant erhvervserfaring
- Stærk IT/teknologisk baggrund og erfaring
- Erfaring fra en lederstilling i en kundeorienteret virksomhed
- Kendskab til at drive effektivitet ud fra agile IT-udviklingsprincipper og DevOps
- God forretnings- og økonomiforståelse
Personlig profil
Den rette kandidat er en forretningsorienteret leder med evnen til at eksekvere, og sammen med organisationen skabe resultater på såvel kort som langt sigt, som samtidig er:
- Dygtig kommunikator og med evnen til at skabe følgeskab
- Relations-/tillidsskabende og samarbejdsorienteret
- Selvstændig arbejdende, som kan håndtere interessekonflikter i og omkring området
- Omstillingsparat
- Taktisk analytisk orienteret
- Proaktiv og kan sikre, at igangsatte initiativer gennemføres