Virksomheden
Vores kunde er en spændende konsulentvirksomhed i bygge- og anlægssektoren med omkring 150 ansatte, som leverer ydelser af høj kvalitet til en lang række projekter, hvoraf flere har opnået højeste international anerkendelse. Det er en ambitiøs virksomhed, der har fokus på ekspansion gennem opkøb og med en ambition om at vækste i udlandet. Økonomichefen har netop fået nyt job, hvorfor der øjeblikkeligt søges en interim økonomichef, indtil en ny er rekrutteret og mobiliseret.
Opgaven
Interim økonomichef får ansvar for hele koncernens økonomistyring, controlling og rapportering, herunder:
- Fakturering, bogføring og afstemning.
- Budgettering, herunder projektbudgetter.
- Controlling og likviditetsstyring, herunder dialog med bank om kredit, betingelser mv.
- Dialog med projektledere om projekters oprettelse, økonomi og risici.
- Løbende lønudbetaling og -styringen
- Opsætning, vedligehold, kontoplan mv. i koncernens økonomi- og lønsystemer.
- Rettidig og korrekt månedsrapportering til ledelse og ejere.
Kandidaten
Til opgaven søges en økonomichef med mindst 5 års erfaring og gerne fra tilsvarende virksomheder, og som kan/vil arbejde hands-on som ansvarlig for den daglige drift af en effektiv økonomifunktion med ansvar for både løn og økonomi. Erfaringer fra konsulentvirksomheder eller tilsvarende servicevirksomheder i bygge- og anlægsbranchen vil være et plus.
En forretningsorienteret kandidat, som er stærk til controlling og rapportering på både koncern- og projektniveau.
Der efterspørges en profil, som er struktureret, analytisk, grundig og har styr på detaljerne. En konstruktiv team-player med stærke samarbejdsevner. En god kommunikator, som kan tale med alle og oversætte økonomi til fagprofessionelle.
Gode mundlige og skriftlige kundskaber i engelsk og/eller tysk samt gode generelle it-kundskaber er en fordel. Solid erfaring med ERP- og lønsystemer, gerne Navision og DataLøn, ligesom erfaring med time-/sagssystemer til projektstyring er en fordel.
Der er ikke specifikke krav til uddannelse, men den rette kandidat har formentlig en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.aud., HD(R) eller tilsvarende.
Opstart: 4. juli 2022
Varighed: 4-5 måneder
Geografi: København
Er du interesseret i opgaven – send en mail til info@nordicinterim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver