Vi søger en erfaren projektleder med erfaring fra byggeri og anlæg – med specifik erfaring fra ledelse af VVS-installationsprojekter.

Virksomheden
Vores kunde er en større installationsvirksomhed, som arbejder indenfor el, VVS, energi samt olie og gas. Virksomheden udfører installationsarbejde i forbindelse med både nybyggeri, renovering og akutte behov til såvel privatpersoner som til erhverv og industri. Virksomheden er i gang med et større boligprojekt i Københavnsområdet og har i den forbindelse akut behov for en erfaren projektleder.

Opgaven
Som projektleder i virksomheden indgår man i et projektlederteam bestående af 10 professionelle kollegaer, der alle bidrager unikt til teamets samlede styrke. Interim Projektlederen bliver en del af et team med mange faglige-, projektledelsesmæssige- og personlige kompetencer og erfaringer, og vigtigst et team der prioriterer at hjælpe hinanden.

Ansvarsområder vil være:

•   Projektledelse vedr. gennemførelse af virksomhedens projektleverancer.

•   Personaleledelse vedr. opgavestyring og daglig ledelse i relation til specifikke projekter.

•   Optimal ressourceudnyttelse i forbindelse med gennemførelse af projektleverancer

•   Leveret kvalitet og dokumentering af udført kvalitet

Opgave specifikation:

•   Projektledelse af egne projekter.

•   Personaleledelse af sagsspecifikke medarbejdere på projekterne.

•   Kommunikation og samarbejde med byggeledelse

•   Deltage i sikkerheds-/byggemøder

•   Lede det daglige på sikkerhed, arbejdsmiljøarbejde for egne medarbejdere tilknyttet projekterne

•   Ansættelse og afskedigelse af medarbejdere i samarbejde med afdelingsleder.

•   Assistere med kalkulation af tilbudssager.

•   Kvalitetssikring af kalkulationer.

•   Kvalitetssikring af egne projekter i samarbejde med medarbejderne på byggepladsen.

•   Yde teknisk assistance / sparring til afdelingens teknikere / assistenter.

•    Generel deltagelse i indkøb, teknisk afklaring, etc. 

•    Økonomisk rapportering til afdelingsleder.

Kandidaten
Stillingen kræver en uddannelsesmæssig baggrund indenfor VVS-faget, evt. som energitekniker gerne suppleret med uddannelse som VVS-installatør. Uddannelse som maskinmester er også relevant baggrund. Da projektledelse er et væsentligt element i opgaveløsningen, er dokumenteret uddannelse i projektledelse eller erfaring i gennemførelse af entrepriseprojekter et godt udgangspunkt. Eksekvering af projektleverancerne sker via egne montører, indlejede montører og eksterne leverandører, hvorfor der er behov for motivation og ledelse. Erfaring med personaleledelse eller formel uddannelse som for eksempel akademiuddannelse i ledelse eller diplomleder, er en fordel for at bestride jobbet.

Opstart:  Hurtigst muligt
Varighed:
6 måneder
Geografi:
Storkøbenhavn

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.