Virksomheden
Vores kunde er en eksporterende virksomhed med mere end 500 ansatte, som udvikler og leverer højtspecialiserede kommunikationsprodukter til hele verden. Al udvikling ligger i Danmark, mens produktionen sker i flere asiatiske lande. Virksomheden har været igennem en større transformation, så der i dag arbejdes med innovative, komplekse og højteknologiske løsninger og produkter. Der er brug for en interim Operations Project Manager til at styre de nye produkter fra de fødes, til de sættes i produktion.

Opgaven
Interim indkøber får primært ansvaret for at sikre alle indkøb til nye produkter typisk i 3-6 projekter, hvor nye produkter går fra udvikling til produktion. Opgaverne er blandt andet at:

  • Indkøb og levering af materialer til udviklingsprojekter.
  • Eksekvere på indkøb af elektroniske og elektromekaniske komponenter, PCBA’s og mekaniske komponenter.
  • Opfølgning på alle leverancer, herunder sikre at aftalte pris, mængde, kvalitet og leveringsdato holdes.
  • Sikre høje materialekvalitet til lavest mulige omkostninger fra projektstart, i NPI-fase og til produktion.
  • Forhandling med internationale leverandører og partnere (EMS).
  • Controlling af direct spend og kommunikation/rapportering om materiale status, omkostninger og potentielle risici.

Kandidaten
Til opgaven søges en profil med mindst 5 års erfaring med indkøb globalt, herunder erfaring med indkøb i virksomheder, der producerer elektroniske og/eller mekaniske produkter. Har arbejdet med logistik og ERP-systemer og forstår et BOM-setup.

Der søges en kandidat, som har erfaring med prisforhandlinger og kan spotte veje til at holde produktomkostningerne nede – og gerne hvad angår produkter med høj kompleksitet. Der foretrækkes en kandidat som er analytisk med fokus på detaljen, en struktureret og problemløsende team-player, som er lyttende og proaktiv. En kandidat med gode forhandlingsevner og forstår vigtigheden af Stakeholder Management.

Kan engelsk og gerne også dansk på forhandlingsniveau (mundtligt og skriftlig).

Der er ikke specifikke krav til uddannelse, men den rette kandidat har formentlig en økonomisk eller indkøbsfaglig baggrund, gerne suppleret med en uddannelse i projektledelse.

Opstart:  Hurtigst muligt
Varighed:
6 måneder
Geografi:
Storkøbenhavn

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.

Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, til at levere funktioner til sociale medier og til at analysere vores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores hjemmeside med vores partnere inden for sociale medier, annoncering og analyse, som muligvis kan kombinere dem med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester. Klik her for at få adgang til vores cookie-politik.

Manage your cookie-settings

Nødvendige cookies

Necessary cookies are cookies that need to be placed for fundamental functions on the website to work. Fundamental functions are for instance cookies that are needed for you to use menus and navigate the website.

Statistical cookies

To know how you interact with the website we place cookies to collect statistics. These cookies anonymize personal data.

Personalization cookies

In order to provide a better experiance we place cookies for your preferances

Ad measurement cookies

To be able to provide a better service and experience we place cookies to tailor marketing for you. Another purpose for this placement is to market products or services to you, give tailored offers or market and give recommendations on new concepts based on what you have bought from us previously.

Ad measurement user cookies

In order to show relevant ads we place cookies to tailor ads for you

Personalized ads cookies

To show relevant and personal ads we place cookies to provide unique offers that are tailored to your user data