Virksomheden
Vores kunde er en eksporterende virksomhed med mere end 500 ansatte, som udvikler og leverer højtspecialiserede kommunikationsprodukter til hele verden. Al udvikling ligger i Danmark, mens produktionen sker i flere asiatiske lande. Virksomheden har været igennem en større transformation, så der i dag arbejdes med innovative, komplekse og højteknologiske løsninger og produkter. Der er brug for en interim Operations Project Manager til at styre de nye produkter fra de fødes, til de sættes i produktion.

Opgaven
Interim indkøber får primært ansvaret for at sikre alle indkøb til nye produkter typisk i 3-6 projekter, hvor nye produkter går fra udvikling til produktion. Opgaverne er blandt andet at:

  • Indkøb og levering af materialer til udviklingsprojekter.
  • Eksekvere på indkøb af elektroniske og elektromekaniske komponenter, PCBA’s og mekaniske komponenter.
  • Opfølgning på alle leverancer, herunder sikre at aftalte pris, mængde, kvalitet og leveringsdato holdes.
  • Sikre høje materialekvalitet til lavest mulige omkostninger fra projektstart, i NPI-fase og til produktion.
  • Forhandling med internationale leverandører og partnere (EMS).
  • Controlling af direct spend og kommunikation/rapportering om materiale status, omkostninger og potentielle risici.

Kandidaten
Til opgaven søges en profil med mindst 5 års erfaring med indkøb globalt, herunder erfaring med indkøb i virksomheder, der producerer elektroniske og/eller mekaniske produkter. Har arbejdet med logistik og ERP-systemer og forstår et BOM-setup.

Der søges en kandidat, som har erfaring med prisforhandlinger og kan spotte veje til at holde produktomkostningerne nede – og gerne hvad angår produkter med høj kompleksitet. Der foretrækkes en kandidat som er analytisk med fokus på detaljen, en struktureret og problemløsende team-player, som er lyttende og proaktiv. En kandidat med gode forhandlingsevner og forstår vigtigheden af Stakeholder Management.

Kan engelsk og gerne også dansk på forhandlingsniveau (mundtligt og skriftlig).

Der er ikke specifikke krav til uddannelse, men den rette kandidat har formentlig en økonomisk eller indkøbsfaglig baggrund, gerne suppleret med en uddannelse i projektledelse.

Opstart:  Hurtigst muligt
Varighed:
6 måneder
Geografi:
Storkøbenhavn

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.