Spændende interim Contract Manager opgave i forbindelse med færdiggørelsen et af Danmarks meget store anlægsprojekter i transportsektoren.
Virksomheden
Vores kunde er en offentlig organisation indenfor transportsektoren, som er ved at færdiggøre et større anlægsprojekt og forberede ibrugtagen og fremtidig drift. I forbindelse med udskiftninger i bemandingen og en kritisk periode med færdiggørelse af anlægskontrakt og indgåelse af driftskontrakt, er der behov for en meget erfaren Interim Contract Manager med en juridisk baggrund, en god teknisk forståelse kombineret med erfaring fra tilsvarende projekter.
Opgaven
Contract Manageren kommer til at supportere på to områder:
1. Juridisk support til Operation & Maintenance
- Juridisk sparring med chef for drift og vedligehold
- Opfølgning på kontraktuelle forhold i drifts- og vedligeholdskontrakten
- Skrive / gennemgå breve i relation til kontraktuelle forhold
- Eventuel deltagelse i møder med leverandøren
- Indgå i team omkring udfærdigelse af handover protocol
- Håndtere andre mindre driftsrelaterede kontrakter
2. Juridisk support til Transport System
- Juridisk sparring med chef for transportsystem
- Support til contract manager under transportsystem
- Håndtering af claims, dokumentation og responses
- Opfølgning på kontraktuelle forhold i kontrakten
- Skrive / gennemgå breve i relation til kontraktuelle forhold
- Indgå i team omkring udfærdigelse af handover protocol
Der vil være mulighed for at varetage en del af arbejdet hjemmefra efter nærmere aftale.
Kandidaten
Til opgaven søger vi en erfaren Contract Manager med en baggrund som cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende.
God erfaring med kontrakt management for større offentlige anlægs- og driftsprojekter, herunder design/build kontrakter (som ABT93).
Start dato: Snarest muligt
Varighed: 5-6 måneder
Lokation: Fyn
Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.