Til en spændende opgave i en mindre ordreproducerende virksomhed søger vi en erfaren Økonomi- & IT-Chef til opstart hurtigst muligt. 

Kunden
Vores kunde er en mindre ordreproducerende forarbejdningsvirksomhed i Midtjylland, som leverer deres komponenter og serviceydelser til udvalgte brancher verden over. Virksomheden beskæftiger ca. 60 medarbejdere. I forbindelse med at den nuværende Økonomi- & IT-Chef har valgt at søge nye udfordringer, er der opstået behov for en Interim Økonomi- & IT-Chef, indtil den permanente efterfølger er identificeret.  
Opgaven
Økonomi- & IT-Chefen refererer til virksomhedens CEO.  Afdelingen består ud over Økonomi- & IT-Chefen af en ekstern bogholder samt ressourcer der varetager løn-delen.

Overordnet får Interim Manageren ansvaret for følgende: 

  • Regnskabsaflæggelse og -rapportering
  • Controlling af produktionstal og KPIer etc.
  • Cashflow
  • Ansvar for et igangværende digitaliseringsprojekt med bl.a. opgradering til MS 365 BC

Kandidaten
Den rette kandidat har en uddannelsesmæssige baggrund på kandidatniveau indenfor økonomi (Cand. Merc. (Aud.), HD (R) eller lignende). 

  • 5 års erfaring som Økonomi- og IT-chef fra mindre ordreproducerende virksomhed
  • Erfaring med måneds- og kvartalsrapportering
  • Erfaring med controlling af varelager og vareforbrug
  • Kendskab til D365BC
  • Erfaring som tovholder på ERP-implementering
  • Gode samarbejdsevner både internt og eksternt med evnen til, at inspirere og motivere både medarbejdere, kollegaer og eksterne interessenter
  • Resultatorientering med forståelse for sammenhænge og processer
  • Konstruktiv og pragmatisk anlagt, med stærkt drive og handlekraft
  • Can-do attitude og med en problemløsende tilgang
  • Viljen og evnen til at udfordre både vores ERP-konsulenter

Opstart: Snarest muligt
Varighed: 3 måneder med mulig forlængelse
Geografi: Midtjylland

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.