Projektleder til dansk fødevarevirksomhed skulle forstærke den interne projektorganisation på fire projekter:

  1. Flytning af en produktionslinje mellem Danmark og et andet land.
  2. Installere 2 nye produktionslinjer.
  3. Restrukturering af batch-produktionsområde.
  4. Linke alle processer i SAP.

Kundens krav til den interime projektleders profil var:

  1. Erfaring fra lignende projekter.
  2. Erfaring fra lignende teknologi som kundens.
  3. Projektledelsesuddannelse med certificering.
  4. Erfaring med cross-border-projekter.
  5. Erfaring med contract management, progress payments, change orders and claims.
  6. Erfaring med produktion, supply chain og logistik i en international virksomhed.
  7. Erfaring med omfattende rapportering til styregruppe.

Profilen på den interim manager, der blev valgt og gennemførte projektet succesfuldt er:

  1. Mand, 59 år.
  2. Maskiningeniør, projektledelses-uddannelse i virksomhedens eget projektledelsessystem, der ligner Prince2.
  3. Erfaring:
    1. Associeret professor DTU 2 år
    2. Projektleder på udvikling af nye produktionslinjer inklusive kontrolsystem 11 år
    3. Projektleder på at etablere og flytte nye produktionslinjer, 10 års erfaring, indenfor samme produktions teknologi som kundens.

Resultat: Gennemført til tiden og på budget.

  1. Projektet blev udvidet og yderligere ny avanceret produktionsteknologi blev tilført.
  2. Projektet blev gennemført til tiden og indenfor budget (budget dog revideret i forhold til udvidelsen af projektet).
  3. Projektet afsluttedes efter succesfuld introduktionskørsel af de nye linjer.

“Projektet afsluttedes efter succesfuld introduktionskørsel af de nye linjer.”

Poul Larsen
pl@nexus-interim.dk >