“Siden vores start i 2000 har vi udviklet og forfinet vores proces for hurtigt at kunne identificere de mest erfarne og tilgængelige Interim Manageres, både nationalt og internationalt. Vi er i dag Danmarks førende udbyder af Interim Managers.”
Om 10 dage starter jeres Interim Professional
Vi benytter en veletableret process, som tager højde for både kunders og kandidaters interesser. Siden vores start i 2000, har vi udviklet og forfinet vores process, således at vi hurtigt kan identificere de mest erfarne og tilgængelige Interim Managers, både nationalt og internationalt.
Processen – Interim Management
Fase 1: Definition af opgaven
Uge 1-2
- Kalibrering af profil og opgave budget
- Udarbejdelse af Project Brief og aftale om fortrolighed
- Identificering, screening, interview og udvælgelse af de rette Interim Managers
- Præsentation af 2-3 kandidater og deres individuelle daglige fee
- Interview sammen med kunden og Nexus Interim’s ansvarlige Partner
- Reference indhentning
Fase 2: Salgs og leveringsbetingelser
Uge 2-3
- Aftale bliver indgået om:
– honorar
– betalingsbetingelser
– handelsbetingelser
– varighed af opgaven
– betingelser ved fastansættelse - Endelige aftaler underskrives med kunden og Interim Manager
Fase 3: Opgaven
- Start på opgave
- Løbende opfølgning med kunden og Interim Manager
Fase 4: Afslutning
- Færdiggørelse af opgaven
- Opfølgende samtale med kunden og Interim Manager
Processen – rekruttering til permanent stilling
Generalist? Specialist? International? Fastansættelse af en tung profil med de rette kompetencer, som møder kravene fra jeres forretning.
Det tager 21 dage fra brief til kontrakt.
Ofte stillede spørgsmål om ansættelse af en Interim Manager
Hvordan verificerer I jeres kandidater?
Vi verificerer vores kandidater gennem enten fysiske eller online møder, hvor vi grundigt evaluerer kandidatens karriere, ledelsesstil, kompetencer, personlighed, ect. Vi indhenter referencer på alle endelige kandidater, og hvis kunden ønsker det, sørger vi også for at udføre et baggrundscheck. Da vi har en gennemgående erfaring fra ledende stillinger og med executive search, kan vi forstå vores kandidaters baggrunde og gøre brug af deres styrker på bedste vis.
Vi sigter efter at have regelmæssig kontakt med vores Interim Managers, for at opbygge og vedligeholde gode relationer.
Hvor lang tid tager en rekruteringsprocess/ansættelsesprocess?
Hele forløbet tager 2-4 uger og indeholder møder med os, kunden og indhentning af referencer og eventuelt straffeattest.
Kan jeg ansætte Interim Manageren efter opgaven er afsluttet?
I vores betingelser, er overgangshonorarer for direkte fastansættelse af en Interim Manager, specificeret. Det er de fordi, at vi har stor forståelse for, at det ofte kan være den bedste løsning for alle parter.
Hvilke stillinger arbejder I med?
Vores primære fokus er at løse udfordringer i ledelsesstillinger og større projekter. I årenes løb, har vi også udviklet netværk inden for visse specifikke fagområder og samarbejdet med profiler med specialviden inden for deres branche.
Læs mere om vores tjenester her.
Hvorfor bør jeg samarbejde med Nordic Interim?
Nordic Interim er førende inden for Interim Management i Danmark, og med vores 22 års erfaring på markedet og omfattende netværk, godt rustede til at løse vores kunders udfordringer. Vi kender de forskellige brancher godt og er trænede i at finde den helt rigtige kandidat, uanset opgavens type eller omfang. Vi ser vores kunder og vores Interim Managers, som samarbejdspartnere og vi værdsætter den personlige relation til begge parter.
Sammen med Valtus Group løser vi opgaver internationalt.
Læs mere om hvem vi er her.
Hvordan er jeres procedure?
Da vores kunders udfordringer ofte er tidsfølsomme, skal opgaven påbegyndes inden for to uger. Gennem mere end 22 år, har vi udviklet og forfinet vores procedurer og vores samarbejdsmetoder, med både kunder og Interim Managers.
Vores procedure kan opdeles i 5 faser:
- Første fase er at definere opgaven og specificere hvilke færdigheder det kræver, at kunne løse den.
- Anden fase er at identificere og præsentere de rigtige kandidater til opgaven.
- Tredje fase er at aftale rammerne for selve udførelsen af opgaven. Herunder, varigheden af ansættelsen.
- Fjerde fase er påbegyndelse af opgaven.
- Femte fase består i, at opgaven bliver afsluttet og at vi afholder en opfølgende samtale med både Interim Manageren og kunden.
De første 4 faser tager tilsammen typisk to uger. Den femte fase varierer meget i længde, afhængig af selve opgavens varighed.
Er I specialiseret inden for en branche?
Nej, vi tager, og har taget, imod opgaver inden for alle brancher, inden for kommerciel forretning i både den offentlige og private sektor.
Hvilke lande eller områder udbyder I Interim Managers I?
Vi er aktive i hele verden, så uanset hvor vores kunder har brug for en løsning, kan vi hjælpe.
Hvordan håndterer I sensitiv information?
Nordic Interim handler i overensstemmelse med vores værdier og gældende lovgivning, herunder GDPR. Vi har en meget høj standard af fortrolighed og følger NDA (non-disclosure agreement) og Code of Conduct, hvis kunden ønsker det. Dette kan gælde allerede ved de indledende samtaler med kandidater. Vi har erfaret, at dette er til fordel for både kunde og Interim Manager.
Hvilke baggrundscheck laver I?
Vi indhenter referencer fra alle valgte Interim Managers. Mange har før samarbejdet med os, hvor både vi og dem har været tilfredse. Afslutningsvis, kan vi tilbyde et komplet baggrundscheck udført af professionelle. Det kan vi, da vi samarbejder med Nordens førende virksomheder inden for netop dette.
Er der nogle garantier, ved et samarbejde med jer?
Skulle det ske, at en opgave ikke forløber som forventet (hvilket sker yderst sjældent), har vi opsigelsesklausuler. Længden afhænger af opgaven, men størstedelen har en måneds opsigelse. Derudover, hjælper vi selvfølgelig kunden med at finde en ligeså kvalificeret afløser. Nordic Interim har ansvarsforsikring, som dækker alle vores konsulenter.
Hvad koster en løsning med Interim Management?
Prisen for at hyre en Interim Professional gennem Nordic Interim, afhænger helt af den konkrete opgave. Heriblandt stillingen som skal varetages og længden af ansættelsen. Sammen gennemgår vi de specifikke udfordringer, og ud fra disse estimerer vi en realistisk pris for opgaven, som vi mener vil kunne tiltrække den rigtige profil.
Skal man betale et opstartsgebyr?
Ja, vi opkræver et mindre gebyr ved opstart af opgaven.