På vegne af vores kunde søger vi en empatisk, struktureret og analytisk afdelingschef der forstår og ønsker at skabe trygge rammer for medarbejderne, så de kan udføre deres opgaver i en lettere turbulent tid.

Virksomheden:
Hovedkontoret ligger på Sjælland og derudover har de afdelinger på henholdsvis Fyn og i Jylland. De beskæftiger ca. 150 medarbejdere og leverer tekniske ydelser, drift og rådgivning til større udbydere i hele landet.

Opstart: Hurtigst muligt – februar 2023
Varighed:  4 – 6 måneder
Sted: Sjælland

Opgaven:
Med reference til Servicedirektøren får Interim Manageren ansvar for, mellemledere og et team bestående af serviceteknikere og funktionærer. I forbindelse med en omfattende turn-around, hvor forretningsstrukturen er på agendaen, ønsker de en Interim afdelingsleder, der i den mellemlæggende periode kan sikre at afdelingen fortsat leverer et højt serviceniveau, med øje for økonomi og stort fokus på trivslen. Afdelingerne er fordelt i landet, derfor vil der være rejseaktivitet hver 14. dag.

Ansvaret omfatter:

  • Daglig ledelse af serviceaktiviteterne
  • Ansvar for økonomi – herunder rapportering til mellemledere og ledelse
  • Budget- og resultatansvarlig for serviceorganisationen (i tæt samarbejde med Servicedirektøren)
  • Overholdelse af målsætninger for kundeaftaler, KPI-aftaler og Service Level Agreements
  • Understøtte de 3 mellemledere i arbejdet med deres medarbejdere (herunder sparring ved IPM- og lønsamtaler)
  • Afholdelse af medarbejdersamtaler (IPM, løn, etc.)
  • Omsætte strategi og planer til handling og drift
  • Opfølgning på og optimering af igangsatte processer

Faglig profil:
Den rette kandidat kan dokumentere gode resultater fra mellemstore virksomheder og kan nikke genkendende til flest muligt af nedenstående kompetencer og erfaringer. Det vil være en fordel at have en teknisk forståelse eller baggrund. 

  • Minimum 5-10 års betydelig erfaring med ledelse af en servicefunktion – herunder ledelse af såvel medarbejdere som mellemledere
  • En høj grad af empati, men er også klar i dine budskaber og kan skære igennem, når det er påkrævet
  • Stor erfaring i arbejdet med økonomisk rapportering – fra indhentelse af rå data til opsætning af rapporter til brug for både ledelse og medarbejdere
  • Teknisk forståelse og er vant til at arbejde med kundeaftaler, KPI-modeller, SLA´er.
  • Godt fundament i tal og økonomistyring og en evne til at være på forkant med udviklingen i omsætning og indtjening for serviceområdet

Personlig profil:

Du er dygtig til at formidle budskaber og besidder samtidig en høj grad af empati, og evner at begå dig på alle niveauer i en organisation. Din personlige gennemslagskraft og robusthed har skabt gode resultater førhen.

Derudover:

  • Evner du at lede både teams af både funktionærer og teknikere
  • Kan du både arbejde meget hands-on men samtidig løfte dig op i helikopteren og arbejde ud fra et strategisk og langsigtet perspektiv.
  • Er du serviceorienteret og kvalitetsbevidst
  • Er du initiativrig og planlægger samt orienterer
  • Har du en ”Can do attitude” og en problemløsende tilgang

Vi gennemgår løbende de interesserede kandidater og kan meddele at første samtale er online i starten af uge 7.

ANSØG