For Interim Managers

Bliv en del af vores netværk af Interim Managers!

Nordic Interim er førende inden for Executive Interim Management i Norden. Vi hjælper virksomheder og organisationer, både private og offentlige med at løse kritiske udfordringer og implementering af strategier.

Christina Gotthard
Talent Manager

Frihed, udvikling og økonomi – derfor skal du blive Interim Manager.

Du er en af de bedste inden for dit fagområde, kan dokumentere resultater og har en personlighed, der hurtigt vinder tillid.

Frihed: Du er mere selvstændig, end hvis du er en fast del af arbejdspladsen.

Udvikling: Du udvikler dig både personligt og fagligt, og får konkrete opgaver på CV’et, som hjælper dig videre til at løse lignende opgaver for andre virksomheder.

Økonomi: Attraktiv økonomi, alt efter kompetencer og opgavens karakter.

Som Interim Manager hos Nordic Interim løser du konkrete opgaver, der handler om udvikling, forandring, implementering af nye tiltag – eller afslutning og oprydning. Som Interim Manager vil du oplever at komme ud til udfordrende opgaver, som du er topkvalificeret til at løse.

Du skal være ét med virksomheden fra dag ét, så dine sociale og organisatoriske skills bliver udfordret og udviklet i hvert projekt.

Nordic Interim hjælper dig med personlig og teknisk sparring for at sikre et langvarigt samarbejde til gavn for alle.

Vores Interim Managers er ikke vores medarbejdere, men vores partnere.

Læs om vores proces Total Match® her.
Læs mere om hvordan vi arbejder her.
Læs mere om hvordan vi behandler dine data her.

Læs mere om opgaver

Ofte stillede spørgsmål

Hvad er en Interim opgave?

En Interim opgave, er når en erfaren person, hjælper en virksomhed med at løse dets problemer, ofte ét specifikt problem. Dette kunne f.eks. være som en CEO, HR Direktør eller Projektleder. En Interim opgave er tidsbegrænset og varer oftest 6-18 måneder.

Hvordan bliver jeg Interim Manager?

Hvis du vil være Interim Manager og en del af vores netværk, skal du uploade dit CV her. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller bekymringer.

Upload dit CV her.

Kontakt os her.

Hvilke Interim Managers er vi interesseret i?

Vi er konstant på udkig efter erfarne ledere, der har arbejdet inden for deres felt i en del år. Vores Interim Managers er CFOs, CEOs, HR Managers, Group Business Controllers, Head of Supply Chain osv.

Fælles for dem alle er, at de har haft stillinger på ledelsesniveau eller forretningskritiske specialiststillinger, såsom Program/Project Manager for større initiativer.

Læs mere om vores tjenester her.

Kan jeg få tildelt en opgave, selvom jeg er i en fast stilling med opsigelsesvarsel?

Nej, vores opgaver kræver en opstart indenfor 2-4 uger. Hvis du er interesseret i at arbejde som Interim Manager, men er fastansat, er du meget velkommen til at kontakte os, hvor vi vil fortælle dig mere. Du skal have opsagt din nuværende stilling, for at kunne tage opgaver gennem os.

Kontakt os her.

Hvilken baggrund skal jeg have for at blive Interim Manager?

Som Interim Manager skal du have haft en lederrolle gennem en del år. Du skal have tung erfaring med forandringsledelse og med ledelse i komplicerede miljøer og situationer.

Er jeg nødt til at have erfaring fra Interim Management for at arbejde hos jer?

Nej, du behøver ikke at have erfaring med Interim opgaver. Én opgave skal være den første! Det er dog et krav, at du har tung erfaring med ledelse indenfor dit område.

Hvordan uploader jeg mit CV og opdaterer min tilgængelighed?

Den nemmeste måde at uploade dit CV på er gennem vores hjemmeside.

Upload dit CV her.

Hvordan kan jeg være synlig i Nordic Interims database?

Alle kandidater i vores database er søgbare på flere forskellige parametre. Når vi søger efter bestemte roller ud fra kvalifikationer, får vi automatisk et overblik over alle kandidater og deres CV’er. Da det er vigtigt for os at have et personligt forhold til de interims, vi arbejder med, har vi et godt overblik over vores kandidater.

Jeg bor ikke i en storby, kan jeg stadig arbejde som en interim?

Helt bestemt, vi har opgaver over hele landet.

Hvor lang er en Interim opgave?

Typisk varer en Interim opgave 6-18 måneder.

Hvordan opdaterer jeg mit CV og min tilgængelighed?

Den nemmeste måde at uploade dit CV på er gennem vores hjemmeside.

Upload dit CV her.

Hvordan booker jeg et personligt møde med jer?

Den nemmeste måde at uploade dit CV på er gennem vores hjemmeside. Du kan også sende os en e-mail eller ringe til os, for at opdatere os om din tilgængelighed. Søger du en specifik ansat, finder du alle vores ansatte her.

Artikler og interviews

  1. How does an Interim Manager add value to an organization?
  2. Interview with an experienced Interim CFO

Alle artikler >

Læs mere om arbejdet som Interim Manager

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor får jeg en mail, når mine kvalifikationer ikke umiddelbart passer?

Nogle gange er det en mindre, men meget specifik erfaring, som gør en kandidat egnet til en opgave. Vi ved, at det er praktisk umuligt at få alle detaljer med i CV’et, og vores kategorisering i databasen er på et ret overordnet niveau, så vi sender opgaver ud efter devisen ”hellere spørge en kandidat for meget end overse den bedste kandidat.” Vi håber, at du lynhurtigt kan vurdere ud fra opgaveteksten, om opgaven er indenfor dit kompetencefelt. Hvis ikke, behøver du ikke gøre mere, og du kan bare slette mailen.

Hvordan får jeg slettet mit gamle CV?

Send os en mail og bed os om at slette dit gamle CV, så gør vi det hurtigst muligt. Af sikkerhedshensyn kan kandidater ikke selv slette deres CV.

Får jeg feriepenge?

Ja – feriepengene er inkluderet i dit honorar. I praksis betyder det, at hvis du er momsregistreret, så er dine feriepenge indeholdt i dit momsbelagte honorar. Hvis du ikke er momsregistreret, er feriepengene inkluderet i bruttohonoraret og den andel, der udgør feriepenge, indbetales til Feriekonto.

Får jeg honorar, hvis jeg bliver syg?

Du får ikke honorar ved sygdom eller andet fravær som f.eks. ferie eller fridage. Til gengæld er der i dit daglige honorar indlagt kompensation for et gennemsnitligt sygefravær på 5 dage pr. år.

Må jeg søge arbejde hos kunden?

Det er vigtigt at understrege, at kunden har valgt en Interim løsning, fordi man ikke ønsker en fastansættelse. Men vi modsætter os ikke en fastansættelse, hvis det er, hvad kunden og du som Interim Manager ønsker. Kunden er forpligtiget til at involvere os i processen, og det kræver vores accept.

Hvis kunden vil forlænge den aftalte kontraktperiode, hvordan er jeg så stillet?

Du er ikke forpligtet udover kontraktperioden. Kundens ønske om forlængelse skal fremsættes til Nordic Interim senest en måned før kontraktudløb. Forlængelsen skal selvfølgelig accepteres af både dig og kunden.

Hvordan bliver jeg honoreret?

Honorar udbetales efter en af to modeller:

1. Du er momsregistreret og sender faktura til Nordic Interim.
2. Du er ikke momsregistreret: Dit honorar udbetales efter afregning af a-skat, am-bidrag, atp og feriepenge.

Hvorfor får jeg først betaling måneden efter?

Vi skal først modtage din opgørelse over arbejdede timer/dage. Opgørelsen godkendes af kunden og først derefter udbetales dit honorar.

Skal jeg skrive en ansøgning, når jeg svarer positivt på mailen fra Nordic Interim?

Ja. Du skal meget kort og præcist argumentere for, hvad der gør, at du kan leve op til de konkrete krav, der er stillet i den udsendte mail. Denne korte ansøgning samt dit CV bruges som første screening til at finde egnede kandidater. De kandidater, som matcher opgaven bedst, vil herefter blive indkaldt til samtale, hvor vi går i dybden med den enkelte kandidats profil i forhold til opgaven. Derfor er et opdateret CV afgørende for din chance for at få en opgave – og selvfølgelig for vores evne til at lokalisere den bedste kandidat.

Nu er det 10 dage siden jeg svarede, og jeg har ikke fået svar?

Vi kan, hvis en kunde har brug for en hurtig proces gøre det indenfor 10 dage. Men det er sjældent, at kunden kræver det. En normal proces tager 15 – 20 dage. Det er ikke unormalt, at processen tager endnu længere tid pga. afbrydelser, travlhed, rejser eller andre forhold hos kunden, hvor sagen kommer til at ligge stille.

Opgaven er lige mig, hvorfor kommer jeg ikke til samtale?

Når man som kandidat tilkendegiver sin interesse for en opgave og ikke kommer i betragtning, er det ikke ensbetydende med, at man ikke er vurderet egnet til at løse opgaven. Der har blot været andre kvalificerede kandidater, som i højere grad har matchet specifikke krav og forventninger fra kunden, eksempelvis krav om kendskab til et særligt segment, erfaring med særlige processer, kendskab til specifikke programmer eller lignende.

Får jeg betalt kørsel til arbejdet?

Normalt ikke. Honoraret dækker som udgangspunkt dine kørselsudgifter.

Hvor længe varer opgaverne?

Første kontraktperiode er oftest 3 til 4 måneder. De fleste kontrakter bliver dog forlænget. Gennemsnitstiden på vores kontakter er 6,2 måneder.

Hvordan får jeg en international opgave?

Du skal have en meget stærk kompetenceprofil i forhold til opgaven. Jo mere specifik din profil er, jo større er muligheden. Dybe kernekompetencer indenfor et bestemt område er afgørende. Generelle kompetencer og international erfaring tages ofte for givet.

Hvis kunden kan opsige kontrakten, kan jeg så også gøre det?

Interim Managerens honorar inkluderer en præmie, da der netop er tale om en midlertidig opgave. Honoraret afspejler derfor, at der er tale om særlige vilkår, herunder at der ikke er parallelitet i kontraktens vilkår. Som Interim Manager bliver man betalt for, at kunden ønsker at sikre sig, at Interim Manageren bliver og gør opgaven færdig.
Der er derfor ikke tale om en gensidig opsigelse som ved en ansættelse, men derimod professionelle aftalevilkår, som når to firmaer indgår i et leverandør-kundeforhold.
Ved længerevarende kontraktperioder vil der normalt være en gensidig mulighed for opsigelse, dog ikke nødvendigvis med parallelitet.

Har I deltidsopgaver?

Ja, men kun i et meget begrænset omfang, afhængig af vores kunders ønsker og behov.

Får jeg overtidsbetaling?

Normal overtid er indeholdt i honoraret.