På vegne af vores kunde i Nordjylland, søger vi en erfaren, strategisk og driftsorienteret Interim økonomichef, der med sin forretningsforståelse kan varetage en mindre økonomiafdeling.
Virksomheden
En produktionsvirksomhed indenfor fødevareindustrien, der lever af at eksportere deres produkter til udlandet. Virksomheden har de seneste år oplevet en markant vækst på såvel omsætning som EBIT, og er stadig i en positiv udvikling. Virksomheden har ca. 100 ansatte og prioriterer deres flade organisationsstruktur og nærværende ledelse meget højt, hvorfor det er vigtigt at være on-site alle ugens dage.
Opstart: 11. januar 2023
Varighed: 4 -6 måneder
Sted: Nordjylland
Opgaven
Med reference til virksomhedens Adm. Direktør, har Økonomichefen det overordnede ansvar for den daglige drift af økonomifunktionen, der består af 3 FTE’s. Samtidig indgår Økonomichefen i ledergruppen sammen med 4 andre Chefer.
Derudover er ansvaret:
- Sikre korrekt håndtering/drift af økonomifunktionen
- Ledelse og tilrettelæggelse af arbejdet i økonomifunktion
- Deltagelse i bogføring og fakturering, for at sikre korrekt kontering
- Sparring med økonomi assistent omkring lønkørsel
- Energiafregning og opfølgning på løbende forbrug
- Budgetlægning, og løbende opfølgning
- Aflæggelse af årsregnskab
- Rettidig og korrekt månedsrapportering
- Likviditetsstyring
- Afdækning af valuta/kurssikring
- Momsregnskab og energiafgifter
- Samarbejde/kontakt med bank, revisorer
Faglig profil
Den rette kandidat kan dokumentere gode resultater fra mellemstore virksomheder og kan nikke genkendende til flest muligt af nedenstående kompetencer og erfaringer. Det vil være en fordel at have en baggrund fra en revisionsvirksomhed.
- Solid erfaring med at være hands-on ansvarlig for den daglige drift af en økonomifunktion
- Solid erfaring med ledelses- og månedsrapportering
- Erfaring med årsregnskabsaflæggelse
- Erfaring lønfunktion og overenskomster
- Solid indsigt i fakturering, bogføring og afstemning
- Erfaring med likviditetsbudgetter og likviditetsstyring
- Kendskab til Navision og Power BI
- Fortrolighed med Office pakken, herunder superbruger i Excel da dette benyttes en del i hverdagen
Personlig profil
Da virksomheden har en flad struktur, hvor man taler om tingene og samarbejder om løsninger, vil den rette kandidat være en erfaren leder der er omgængelig, fleksibel og løsningsorienteret.
Desuden forventes det at man:
- Arbejder struktureret og analytisk.
- Er grundig, konstruktiv og har styr på detaljerne.
- Er en nærværende og god kommunikator, som formår at begå sig på alle niveauer
- Er selvkørende og proaktiv – du tager initiativer, planlægger og prioriterer
- Er en god teamplayer der har fokus på kvalitet og samarbejde
Sådan byder du ind på opgaven
Hvis du gerne vil tages i betragtning til denne opgave, skal du blot søge den via nedenstående link og uploade dit opdateret CV. Vi gennemgår løbende de interesserede kandidater og kan meddele at vi forventer at 1. og 2. samtale er online. Den endelige samtale med kunden, vil være i virksomheden d. 9. januar 2023.