Til en opgave som Interim Finance Manager i en servicevirksomhed, søger vi en erfaren Økonomichef/CFO til at styrke ledelsen af økonomiafdelingen i en periode.

Kunden
Vores kunde er en større nordisk servicevirksomhed i Storkøbenhavn. Virksomheden opererer i alle de nordiske lande samt Baltikum. Den nordiske virksomhed købte den danske operation for et par år siden og integrationen er ved at være på plads. Virksomheden er dermed nu klar til videre udvikling og vækst. Lederen af den interne økonomifunktion har imidlertid begrænset erfaring og har ikke været i stillingen så længe. Til at støtte denne leder i en periode og være med til at etablere de rette strukturer, systemer og processer, som kan sikre en effektiv operation og en korrekt rapportering, ønsker virksomheden nu at engagere en erfaren interim Finance Manager.

Opgaven
Med reference til virksomhedens CEO får Interim Finance Manager ansvaret for den daglige ledelse og drift af virksomhedens interne økonomiafdeling – med en stiplet linje til koncernens CFO.

Ansvaret omfatter støtte til den faste Finance Manager med følgende opgaver:

  • Konsolidering og udarbejdelse af månedsregnskab
  • Rapportering til den lokale ledelse og til moderselskabet
  • Forbedret Controlling, analyser, afstemninger, etc.
  • Udarbejdelse af årsregnskab, så det er klar til revisor
  • Budgetudarbejdelse
  • Optimering af processer og rapportering
  • Bidrage til digitalisering af arbejdsopgaver

Kandidaten
Den rette kandidat er en erfaren Finance Manager med en god værktøjskasse indenfor regnskab og økonomi – formentlig med en baggrund som HD (R) eller Cand. Merc., og som tidligere har været ansvarlig for tilsvarende opgaver.

Der er behov for en solid grundlæggende regnskabsforståelse, samt mindst 8-10 års praktisk erfaring i rollen som Finance Manager.

Det er et must at kandidaten behersker dansk og engelsk flydende i såvel tale og skrift.

Den ideelle kandidat arbejder systematisk og velstruktureret og kan hurtigt danne sig et overblik over komplekse situationer eller sammenhænge, for derefter at skabe struktur. Samtidig er der behov for en kandidat, der tør udfordre de eksisterende arbejdsprocesser, og som kan komme med mulige løsningsforslag hertil. En kandidat, der kan trives i et dynamisk og foranderligt miljø, vil bedst kunne lykkes med denne opgave.

Start dato: Snarest muligt
Varighed: 3-4 måneder med mulighed for forlængelse
Geografi: Storkøbenhavn

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.